René van der Meer


 

Oprichter van Yard One is René van der Meer.  Geboren op 25 december 1966 in Utrecht. Inmmiddels woonachtend in Doetinchem en gehuwd met Marjolein van der Meer-Sars. Vader van 2 zoontjes en 1 dochter.  Hobby's: Zeilen, Spinning en beeldhouwen in hout.

In zijn werk is Rene van der Meer een zeer gepassioneerd Marketeer en Strateeg, maar is hij tevens overtuigd betrokken bij de operationele uitvoeren implementatie van plannen en werkzaamheden met zijn teams.  

Hij wordt tijdens zijn studie en werk voor meerdere  malen gewaardeerd.

            • H.J. Kuhlmeijer Jaarprijs: Universitaire Jaarprijs Erasmus Universiteit  
            • In 2007  en 2008 Top 100 Marketeer van Nederland.
            • In 2004 wordt René van der Meer genomineerd voor Marketeer of the Year (2e plaats).
            •  In 2002 Award voor de Mooiste stand op de Woonbeurs.
            • In 2007 Award voor Beste Product Presentatie op de Woonbeurs. Dit telkens temidden van ca 300 merken en formules op het gebied van wonen.
            • In 2004 en 2005 wint hij met ATAG de KIM Marketing Award voor Beste product introductie en Beste handelsondersteuning.

Samenvatting loopbaan

René van der Meer studeerde als bedrijfseconoom af aan de Erasmus Universiteit Rotterdam,  gespecialialiseerd in Commerciele Beleids vorming.  In deze specialisatie won hij de H.J. Kuhlmeijer Jaarprijs, voor 'Beste overall prestaties van een studenten team over het gehele universitaire jaar'. 

 

Na zijn diensttijd is René van der Meer werkzaam als International Product Manager  bij Philishave van Philips DAP.  Hier richt hij op een volledig nieuwe productcategorie op; Male Grooming (mannelijke verzorging). Binnen 3 jaar worden 2 miljoen units per jaar geproduceerd en wereldwijd verkocht. De categorie kent relatief de hoogste groei en resultaatratio's van de divisie.   

 

Na 4 jaar wordt René van der Meer door ATAG Nederland gevraagd als  Business Manager Kitchen Retail voor inbouw keukenapparatuur van het gerenomeerde merk ATAG, onderdeel van de internationale ATAG NV. Na een turbulente tijd worden in 2000 vanuit de ATAG NV de gezonde Nederlandse werkmaatschappijen ATAG en Pelgrim overgenomen door de ETNA Groep. Voor ATAG en Pelgrim speelt René van der Meer hierin een prominente rol. 

De nieuwe combinatie van de drie gerenommeerde bedrijven begint per direct aan een succesvolle en winstgevende opmars.  De combinatie van ATAG, ETNA Pelgrim (AEP) groeit vervolgens in 6 jaar tijd uit tot marktleider op gebied van Keukeninbouw apparatuur temidden van grote merken als Siemens, Bosch, Miele, AEG, Whirlpool.         

 

Binnen AEP is René van der meer vanaf 2002 werkzaam als statutair directeur voor de overkoepelende holding: Home Products Benelux BV en als directeur Marketing  voor de werkmaatschappij Atag Etna Pelgrim Home Products BV.

Operationeel  is hij in die tijd verantwoordelijk voor alle creerende afdelingen; de inkoop van gereed product bij ca 45 internationale producenten, de product ontwikkeling, het product management, de marketing communicatie en het business management.

René van der Meer beheert in die tijd alle creerende en voortbrengende afdelingen rond de drie complementaire A merken en bepaalde daarmee de merkenpostionering, het productenprogramma en de realisatie ervan.

René van der Meer start eind 2007 zijn onderneming Yard One op. Met Yard One richt hij zich op het bouwen van succes bij bedrijven door het verbeteren van hun marktbenadering, de marktposities, het merkbeleid en het klantresultaat.